Polityka prywatności
Polityka prywatności
Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.
I. Informacje ogólne
1. Niniejsza polityka dotyczy serwisu (strony internetowej) funkcjonującego pod adresem url: doradca.lublin.pl.
2. Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwerze zewnętrznego dostawcy: home.pl Spółka Akcyjna z siedzibą w Szczecinie (ul. Zbożowa 4, 70-653 Szczecin), NIP 852-210-32-52; REGON: 811-158-242, KRS: 0000431335.
3. Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: DORADCA Zespół Doradców Finansowo-Księgowych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie (Al. Piłsudskiego 1A, 20-011 Lublin), NIP: 712-015-82-56, REGON: 004-161-846, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, pod numerem KRS 0000083744.
4. Dane kontaktowe Administratora danych osobowych:
-
adres do korespondencji tradycyjnej: Al. Piłsudskiego 1A, 20-011 Lublin
-
adres do korespondencji mailowej: info@doradca.lublin.pl
-
numer do połączeń telefonicznych: (81) 532-20-11.
5. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o Użytkownikach i ich zachowaniu w ramach:
-
obsługi zapytań przez Formularz kontaktowy,
-
świadczenia usługi elektronicznej w formie Newslettera,
-
monitorowania ruchów na Stronie poprzez wdrożone na niej narzędzi, w tym marketingowo-analitycznych, wtyczek, logów serwera itp.
-
zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
6. Administrator informuje, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym rezygnacja z prawa do ich przekazania może skutkować ograniczeniem funkcji dostępnych w ramach Strony lub nieprawidłowym jej działaniem.
7. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych na podstawie i w zakresie wynikającym z właściwych przepisów prawa krajowego i unijnego
II. Odbiorcy danych osobowych
1. Odbiorcą danych osobowych użytkowników jest Administrator danych osobowych.
2. Jeżeli jest to niezbędne do wykonania zawartej z użytkownikiem umowy lub realizacji obowiązków ciążących na Administratorze, odbiorcą danych może być także podwykonawca, czyli podmiot upoważniony przez Administratora do przetwarzania danych osobowych, który świadczy na jego rzecz usługi związane z wykonywaniem ciążących na nim obowiązków.
3. Do podwykonawców Administratora zaliczają się m.in.:
-
osoby upoważnione przez Administratora, w tym: pracownicy i współpracownicy, którym dostęp do danych jest niezbędny w celu wykonania obowiązków zawodowych,
-
firma hostingowa,
-
firmy, z którymi Administrator współpracuje w zakresie marketingu własnego,
-
ubezpieczyciele,
-
kancelarie prawne i windykatorzy,
-
banki,
-
organy publiczne.
4. Przy przetwarzaniu danych osobowych użytkownika, odbiorcy danych zachowują odpowiednie środki ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych, zgodne ze standardami oraz wytycznymi przyjętymi przez organy Unii Europejskiej.
5. Dometod ochrony danych stosowanych przez Operatora należą m.in.:
-
szyfrowanie danych osobowych i danych logowania w warstwie transmisji (certyfikat SSL) w urządzeniu końcowym Użytkownika,
-
okresowa zmiana haseł administracyjnych.
III. Użytkownik serwisu i jego prawa
1. Użytkownikiem serwisu jest osoba fizyczna udostępniająca swoje dane osobowe w ramach korzystania z zasobów elektronicznych udostępnionych na Stronie, wdrożonych do niej narzędzi oraz połączonych z nią profili w mediach społecznościowych.
2. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są przez okres niezbędny do realizacji celów, do których są one przetwarzane, niemniej nie dłużej niż:
-
przez okres 3 lub 6 lat – w przypadku danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
-
do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu – jeśli podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora,
-
do czasu wycofania zgody – jeśli podstawą przetwarzania jest wyrażona zgoda,
-
do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności – w przypadku danych osobowych przetwarzanych głównie do celów administrowania stroną internetową.
3. Każdy Użytkownikowi ma prawo żądać: dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia dotyczących go danych osobowych przetwarzanych przez Administratora, a także ich przeniesienia.
4. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych jest zgoda. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed wycofaniem udzielonej uprzednio zgody.
5. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych – w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
6. Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli zdaniem Użytkownika, przetwarzanie danych narusza RODO.
7. W celu skorzystania z ww. uprawnień należy skontaktować się z Administratorem.
IV. Cele i zakres przetwarzania danych osobowych
Formularz kontaktowy |
|
cel przetwarzania |
1. Identyfikacja oraz zapewnienie efektywnej komunikacji z Użytkownikiem przesyłającym wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego – art. 6 ust. 1 lit a RODO, 2. Realizacja uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest zapewnienie bezpośredniej i efektywnej komunikacji między Administratorem strony a Użytkownikiem/klientem – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, 3. Archiwizacja dokumentów, statystyka oraz zabezpieczenie informacji na cel ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami w związku z wykonywaniem usług, co wypełnia przesłankę realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora – art. 6 ust. 1 lit f RODO. |
zakres danych |
1. nazwa firmy 2. osoba do kontaktu (imię i nazwisko), 3. numer telefonu, 4. adres e-mail, 5. dane zawarte w treści wiadomości |
|
Newsletter |
cel przetwarzania |
1. Doprowadzenie do zawarcia umowy o świadczenie Usług Elektronicznych – „Newsletter” na warunkach określonych między Stronami i wykonywanie tych usług zgodnie z postanowieniami – art. 6 ust. 1 lit b RODO, 2. Realizacja uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest prowadzenie marketingu bezpośredniego w zakresie promocji usług i produktów własnych Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, 3. Archiwizacja dokumentów, statystyka oraz zabezpieczenie informacji na cel ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami w związku z wykonywaniem usług, co wypełnia przesłankę realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora – art. 6 ust. 1 lit f RODO. |
zakres danych |
1. adres e-mail. |
Narzędzia do analizy i zarządzania Stroną |
|
cel przetwarzania |
1. Realizacja uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest działanie zmierzające do optymalizacji Serwisu, w tym treści prezentowanych na Stronie pod względem potrzeb oraz zainteresowań Użytkowników – art. 6 ust. 1 lit. f RODO. |
zakres danych |
1. IP, 2. zachowanie na stronie, 3. data i czas połączenia z serwerem, 4. informacje o przeglądarce internetowej, 5. informacje o systemie operacyjnym, z którego korzysta przeglądarka. |
V. Social Media
1. Na Stronie zamieszczone są wtyczki przekierowujące na powiązane ze stroną profile na platformach społecznościowych. Wtyczki pozwalają na bezpośrednie połączenie z naszym profilem po kliknięciu w ikonę platformy, natomiast zasady panujące na danej platformie oraz zasady przetwarzania danych we własnych celach określa dostawca danej platformy.
2. W zakresie korzystania z mediów społecznościowych Administrator, razem z dostawcą danej platformy, współadministruje dane osobowe gromadzone i przetwarzane w ramach prowadzenia danego profilu.
3. Celem przetwarzania danych jest realizacja uzasadnionego interesu Administratora, jakim są działania marketingowe i statystyczne m.in. przetwarzanie danych związanych z odwiedzinami oraz wyświetlaniem profilu poprzez skorzystanie z wtyczki dostępnej na naszej stronie jak również czynności techniczno-analityczne związane z zarządzaniem profilem, budowaniem społeczności oraz interakcją z obserwatorami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4. Lista wtyczek dostępnych na Stronie wraz z polityką prywatności każdej z platform:
-
Facebook: …
Polityka prywatności platformy: https://www.facebook.com/privacy/explanation -
Instagram: …
Polityka prywatności platformy: https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content -
LinkedIn: …
Polityka prywatności platformy: https://www.linkedin.com/legal/privacy-policy
VI. Logi serwera
1. Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona.
2. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane w celu identyfikacji Użytkownika. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
VII. Pliki cookies
1. Serwis korzysta z plików cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią pliki tekstowo-numeryczne, przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika (tj. na komputerze, telefonie lub innym urządzeniu, z którego dokonano połączenia ze Stroną), które pozwalają na:
-
prawidłowe działanie Strony www, zwłaszcza utrzymanie aktywnej sesji Użytkownika na Stronie (po zalogowaniu),
-
identyfikację danych Użytkownika w przypadku ponownego połączenia ze Stroną z urządzenia, na którym zostały zapisane,
-
dostosowywanie oferowanych usług do preferencji Użytkownika.
3. W ramach Strony stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies tzw.: „sesyjne” (przechowywane do czasu wylogowania lub opuszczenia strony internetowej) oraz „stałe” (przechowywane przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika).
4. Podmiotem przechowującym pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika i uzyskującym dostęp do informacji w nich zawartych jest Administrator serwisu lub jego podwykonawcy.
5. Pliki cookies wykorzystywane są za zgodą Użytkownika, który wyraża zgodę poprzez odpowiednie ustawienia oprogramowania, w szczególności przeglądarki internetowej, zainstalowanej w urządzeniu końcowym Użytkownika wykorzystywanej do przeglądania treści na Stronie.
6. Administrator wskazuje, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego.
Informacje o sposobach usunięcia plików cookies z wybranych przeglądarek internetowych znajdują się pod wskazanymi adresami:
-
Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
-
Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
7. Administrator informuje, że istnieje możliwość konfiguracji przeglądarki internetowej, tak aby całkowicie uniemożliwiała zapisywanie i przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, przy czym zmiana ta może powodować ograniczenia funkcjonalności Serwisu i wdrożonych na nim narzędzi.
VIII. Postanowienia końcowe
1. W uzasadnionych okolicznościach, treść niniejszej Polityki może ulec zmianie.
2. Materiały umieszczone na stronie internetowej oraz profilach w mediach społecznościowych mogą być chronione prawem autorskim.
3. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub zastrzeżeń rekomendowany jest bezpośredni kontakt z Administratorem danych osobowych.
ZASTRZEŻENIE!
Wszelkie informacje udostępnione w ramach prowadzenia strony internetowej oraz profili na mediach społecznościowych mają charakter informacyjno-edukacyjny i nie stanowią odpowiednika czynności z zakresu doradztwa podatkowego. Administrator strony internetowej „www.doradca.lublin.pl”, jak również autorzy wpisów nie ponoszą odpowiedzialności za wykorzystanie informacji w nim zawartych bez wcześniejszego zasięgnięcia profesjonalnej opinii prawno-podatkowej.