Zasady odpowiedzialności księgowego i biura rachunkowego (cz. I) - (Rachunkowość 04.2022)

08:26, 06.04.2022 Agata Kowalik - radca prawny, doradca podatkowy
Praca w księgowości wymaga nie tylko odpowiednich kwalifikacji, ale również (a może przede wszystkim) wielkiej skrupulatności i skupienia. Niestety, nawet najlepszym księgowym zdarzają się pomyłki, które w konsekwencji mogą narazić ich na poniesienie różnego rodzaju odpowiedzialności.

Ramy tej odpowiedzialności wyznaczają przede wszystkim przepisy powszechnie obowiązującego prawa, ale niekiedy również postanowienia umowy łączącej biuro rachunkowe z klientem.

Odpowiedzialność biura za ogólnie pojmowaną rachunkowość wynika z zawartej umowy o świadczenie usług w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz powszechnych przepisów prawa. Dlatego bardzo ważne jest, aby w umowach z klientami precyzyjnie określać zakres świadczonych usług.

Pełny tekst artykułu opublikowano w miesięczniku Rachunkowość, (kwiecień 2022 r.) Zasady odpowiedzialności księgowego i biura rachunkowego (cz. I) – odpowiedzialność za usługowe prowadzenie ksiąg

Newsletter

Jeżeli życzą sobie Państwo otrzymywać wiadomości z zakresu prawa podatkowego i bilansowego, prosimy o podanie adresu e-mail.

Logowanie

projekt i realizacja ibif.pl