Przedsiębiorco pamiętaj o e-doręczeniach

10:36, 18.04.2025 Agata Kowalik - radca prawny, doradca podatkowy

Przypominamy, że od 1 kwietnia 2025 roku przedsiębiorcy wpisani do rejestru przedsiębiorców KRS przed 1 stycznia 2025 mają obowiązek posiadania adresu do e-doręczeń.

E-Doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie, ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Adres do doręczeń elektronicznych można założyć przez stronę gov.pl/e-doręczenia.

Samo złożenie wniosku utworzenie adresu i skrzynki polega na kliknięciu przycisku „złóż wniosek” i zalogowaniu się do e-usługi. Można to zrobić na 5 sposobów: profilem zaufanym, e-dowodem, bankowością elektroniczną, przez mObywatel, eID.

Po wypełnieniu wniosku należy go podpisać elektronicznie (profilem zaufanym, e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym) i wysłać. Potwierdzenie złożenia wniosku przyjdzie na podany adres e-mail.

Po otrzymaniu e-maila o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o adres do e-doręczeń, administrator wskazany we wniosku będzie mógł aktywować skrzynkę. Aby to zrobić trzeba zalogować się do serwisu mObywatel.gov.pl lub gov.pl/e-doręczenia. Następnie trzeba otworzyć zakładkę Twoje skrzynki w menu bocznym. Kliknąć przycisk Aktywuj skrzynkę przy skrzynce, którą chcesz aktywować.
Podać adres email do powiadomień i zapoznać się z regulaminem świadczenia usług przez operatora wyznaczonego i kliknąć przycisk „aktywuj”.

Na wskazany adres e-mail przyjdzie informacja, że skrzynka jest aktywna i można z niej korzystać.

Termin na wdrożenie e-Doręczeń, zależy od daty rejestracji firmy w CEIDG albo w KRS:

  • firmy, które rejestrują działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, zakładają skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji
  • firmy, które zarejestrowały działalność w CEIDG przed 1 stycznia 2025 roku, muszą mieć adres do e- Doręczeń od 1 października 2026 roku
  • firmy, które zarejestrowały działalność w KRS przed 1 stycznia 2025 roku, muszą mieć adres do e-Doręczeń od 1 kwietnia 2025 roku.

       Kontakt:
       Agata Kowalik
       a.kowalik@doradca.lublin.pl
       tel. 81 532 23 75 w. 350

 

 

Newsletter

Jeżeli życzą sobie Państwo otrzymywać wiadomości z zakresu prawa podatkowego i bilansowego, prosimy o podanie adresu e-mail.

Logowanie

polityka prywatności pliki cookies projekt i realizacja ibif.pl