Mniej obowiązków informacyjnych (opublikowano w Rzeczpospolitej, 26.09.2018 r.)
Podatnicy prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów nie muszą zawiadamiać o prowadzeniu księgi. Zniesienie obowiązku zawiadamiania o remanencie pozwoli podatnikom na uwzględnienie jego wyników i urealnienie dochodu w dowolnym miesiącu roku bez obaw, że fiskus zakwestionuje rozliczenie z powodu niedopełnienia formalności.
Rozporządzenie ministra finansów z 12 września 2018 r. zmieniające dotychczas obowiązujące przepisy rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. 2018 r., poz.779) opublikowano 14 września 2018 r.
Głownie zmiany w zasadach prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów dotyczą:
- zniesienia wymogu informowania urzędu skarbowego o zaprowadzeniu (założeniu) podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
- wykreślenia obowiązku odrębnego informowania organu podatkowego o zawarciu umowy z biurem rachunkowym na prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
- zniesienia wymogu informowania urzędu o sporządzaniu spisu z natury w trakcie roku w celu ustalenia dochodu z uwzględnieniem różnic remanentowych,
- wykreślenie przepisów wskazujących na zasady prowadzenie księgi przez podmioty trudniące się udzielaniem pożyczek (tu: lombardy).
Pełny tekst artykułu:
Mniej obowiązków informacyjnych (opublikowano w Rzeczpospolitej, 26.09.2018 r.)